Stap 1
Contact en kennismaking
We beginnen met een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek van ongeveer een half uur in de praktijk. Tijdens dit gesprek met de ouder(s) en het kind proberen we samen de hulpvraag zo concreet mogelijk te formuleren. Het is ook belangrijk dat er een goede klik is tussen beide partijen.
Stap 2
Didactisch onderzoek
Om het huidige niveau van je kind te bepalen en inzicht te krijgen in zijn of haar werk- en denkstrategieën, wordt een uitgebreid didactisch onderzoek uitgevoerd.
Dit kan voor 1 of meerdere basisvaardigheden zijn, afhankelijk van de hulpvraag van je kind. Rekenen (inzicht en snelheid), technisch en begrijpend lezen, woordenschat, spelling (woorden, zinnen, werkwoorden) en motorische schrijfvaardigheid kunnen hierbij getest worden.
Dit kan voor 1 of meerdere basisvaardigheden zijn, afhankelijk van de hulpvraag van je kind. Rekenen (inzicht en snelheid), technisch en begrijpend lezen, woordenschat, spelling (woorden, zinnen, werkwoorden) en motorische schrijfvaardigheid kunnen hierbij getest worden.
Stap 3
Onderzoeksverslag en handelingsplan (optioneel)
Na het onderzoek worden de gegevens verwerkt in een onderzoeksverslag. Dit verslag ontvang je per mail. Indien nodig kan er een uitgebreid handelingsplan geschreven worden voor school.
Stap 4
Begeleiding
De begeleiding is altijd individueel en afgestemd op de leerbehoeften en mogelijkheden van je kind. Een nauwe samenwerking met de school van je kind is daarbij essentieel.
Lees meer: Wat is Remedial Teaching?